با توجه به رشد و حرکت کسب و کارها به سمت اینترنتی و دیجیتالی شدن در طول چند سال اخیر، بخش قابل توجهی از آگهی های استخدام مربوط به استخدام متخصصان دیجیتال مارکتینگ است.
اکثر مدیران به دنبال کشف و به خدمت گرفتن متخصصان خبره این حوزه هستند؛ درحالی که دیجیتال مارکترهای حرفه ای هنوز کمیاب اند.
هفت گام برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر خبره (حرفهای)
گام اول: بداند در چه سطحی از صلاحیتهای حرفهای(مهارتهای سخت) قرار دارد.
گام دوم: بداند برای رشد و حرکت در سطوح صلاحیت حرفهای چیکار باید بکند.
گام سوم: آگاه باشد که فقط صلاحیتها باعث پشرفت و حرفهای شدن و خبرگی نمیشوند.
گام چهارم: بفهمد چه شایستگیهایی (مهارتهای نرم) باید داشته باشد که حرفهای و خبره بشود.
گام پنجم: یک ارزیابی از خود در شایستگیها داشته باشد تا متوجه وضعیت خودش در این حوزه بشود.
گام ششم: برنامه توسعه فردی خود را بر اساس گزارشهای بازخورد از ارزیابی صلاحیتها و شایستگیها تدوین کند.
گام هفتم: یک سیستم حامی و پشتیبان در صلاحیتها و شایستگیها داشته باشد.
این هفت گام در دیجیتلنت با ورود تخصصی به مشاغل دیجیتال مارکتینگ و آنالیز این شغلها برای دیجیتال مارکترها تدوین شده اند.