پژوهشها نشان میدهند هر تصویر هزاران بار سریعتر از متن در مغز پردازش میشود. در عصر اطلاعات که سرعت انتقال اطلاعات، در کنار صحت و دستهبندی آن اهمیت بسیار زیادی یافته است و ضروری است بتوانیم در کوتاهترین زمان، پیام خود را به صورت اثربخش منتقل کنیم. همه این ویژگیها را در میتوان در اینفوگرافیکها یافت.
آمارها نشان میدهد، حدود 70% محتوای دیداری در یاد میماند، این در حالیست که تنها حدود 20% متنی که خواندهایم به خاطر میآوریم. پس روشن است که تصاویر اهمیت بسیار زیادی در رساندن پیامها به مخاطبان دارد. از آنجا که درصد بالایی از ارتباطات ما به صورت غیرشفاهی برقرار میشود، اینفوگرافیکها با استفاده از ابزارها و تکنیکهای علمی میتوانند پرحجمترین اطلاعات را به صورت دستهبندی شده، زیبا و سریع به مخاطب منتقل کنند.
این آموزش در پی آن است که ابتدا شما را با مفهوم اینفوگرافیک، مزایا و چرایی استفاده از آن، کاربردهای آن در فضاهای مختلف، شیوههای ارائه اینفوگرافیک، استفادههای جهانی از اینفوگرافیک و ابزارهای طراحی اینفوگرافیک (نرمافزارهای مختلف و پلتفرمهای آنلاین) آشنا کند. برای تولید اینفوگرافیک نرمافزارهای رایگان و کاربردی وجود دارد که در دسترس است و با کمی مهارت میتوانید اینفوگرافیک اختصاص خود را بسازید. در ادامه، نمونههای مختلف اینفوگرافیکهای ایستا، پویا، تعاملی و فیزیکی را میبینید و با ایدههای خلاقانه در این حوزه آشنا میشوید.
در بخش سوم و چهارم با گامهای طراحی اینفوگرافیک و انواع اینفوگرافی آشنا شده و تکنیکهای اصلی طراحی اینفوگرافیک را بررسی میکنیم. همچنین در رابطه با اهمیت انتخاب رنگها در طراحی صحبت خواهیم کرد.
سرفصل ها:
مخاطبین